1. Başvurumu kargo ile gönderebilir miyim?
Hayır, başvurularınız kargo ile kabul edilmemektedir. Her başvuru sahibinin şahsen veya vekalet ile yetkilendirilen kişi aracılığı ile iDATA şubesinden başvuru yapma zorunluluğu vardır.

2. Yaptırmış olduğum seyahat sağlık sigortamın geçerlik süresi ile vize süresini etkiler mi?

Seyahat sağlık sigortanız belgelerini sunduğunuz seyahatin süresinin tümünü kapsamalıdır. Seyahat  süresinden daha uzun bir geçerlik süresi olan sigorta, daha uzun süreli bir vize verilmesine neden olmaz ya da kolaylık sağlamaz.


3. Pasaport teslimi için kargo adresimi değiştirebilir miyim?

Hayır, kargo hizmetimiz için başvuru sırasında vermiş olduğunuz talimatta belirtilen adresin değişikliği yapılamamaktadır.


4. Pasaport dağıtım saatleriniz nedir?

Tüm ofislerimizde 08:00-12:30 / 13:30-17:30 saatleri arasında pasaport dağıtım hizmeti verilmektedir. Harbiye şubemizde Cumartesi günleri 08:00-12:00 saatleri arasında da pasaport dağıtım işlemi yapılmaktadır.


5. Kargomun takibini nasıl yapabilirim?

Talimatınız doğrultusunda kargo şirketi tarafından sizlere gönderilen SMS ile pasaportunuzu anlaşmalı kargo firmamızın web sitesinden takip edebilirsiniz.


6. Pasaportumu benim dışında başka biri teslim alabilir mi?
Başvuru sırasında size iletilen takip fişi üzerinde yazan isimler dışında pasaport teslimatı yapılmamaktadır. Şahsen pasaport teslimatlarında kimlik ibrazı, vekalet sahibi teslim almaya geldiğininde de başvuru fişi aslı ve kimlik ibrazı zorunludur.

7. Kargo talimatımı iptal edebilir miyim?
Evet, kargo talimatınızın iptali yapılabilmektedir. Kargo iptal işlemi Pasaportunuz Elçilik/Konsolosluktan çıktıktan sonra başvuru sahibinin iDATA çağrı merkezine vereceği talimat ile gerçekleştirilebilir. Uyarı: Kargo talimatlarında hiç bir koşulda ücret iadesi yapılmamaktadır.

8. iDATA'da sunulan ek hizmetlerden faydalanmak zorunlu mudur?

Ek hizmetlerimizin tamamı isteğe bağlı olup işlem sürecini veya sonucunu etkilememektedir.